Kesilapan ramai usahawan
+Beli ebook, video course & subscribe tutorial pelbagai.
.
+Join seminar sana - sini, belajar dengan mentor tu mentor ni.
.
+Last-Last tiada tindakan, hasil pun tiada. Pastikan anda jangan tergolong dalam golongan tersebut.
.
+Buat tindakan. Belajar. Ulang, ulang & ulang lagi sampai dalam hasil.
.
.
SILAP FAHAM DALAM COPYWRITING.
1-“Saya dah buat iklan kenapa takde orang beli?”
.
*Tulis iklan itu bukan syarat orang membeli. *Berapa ramai orang tgok iklan tapi tak beli
.
2-Anda tidak tulis mesej yang betul dalam ayat iklan.
*Anda tulis ayat iklan tidak match dengan pembaca anda.
*Mesej yang disampaikan tidak kena dengan pembaca.
.
3-Tulis ayat iklan dengan syok sendiri.
*Manusia baca apa yang dia minat. Apa yang menarik dengan minat dia itu lah bacaan dia.
*Ayat menjual ayat yang mampu tarik perhatian & pegang perhatian prospek untuk membeli.
.
4-Tak cukup volume. Ini permainan number. *Berapa orang beli dengan kita dengan iklan kita?
*Makin ramai orang minat dengan iklan kita makin tinggi orang nak membeli dengan kita.
*Ini perkiraan yang disebut sebagai “conversion rate”.
*Conversion rate dikira berapa ramai pembeli kita dapat hasil dari prospek yang nampak iklan kita. Kiraan nya adalah seperti di bawah 👇
(Orang beli / orang tengok iklan kita)
*Kalau 1000 prospek tengok iklan kita. Yang membeli iaitu 350 bermakna conversion rate kita adalah 35%
.
5-Sekadar buat iklan di profil sendiri.
Ingat buat posting di fb dah cukup buat iklan. Kalau friend & follower kita
.
6-Sekadar buat iklan di group - group. Sesuai ke.?
*Target markets yg tepat & kena dengan prospects kita. Sesuai lah 👍
*Pastikan kita validate siapa dalam group tu? Orang minat macam mana dalam group tu?
*Kalau match dengan. Jalan.
.
7-Jual produk syok sendiri.
*Manusia membeli untuk selesai masalah.
*Manusia akan cari produk / servis untuk mereka selesaikan masalah mereka hadapi.
*Kita jual produk sebab sistem ejen yg kita join.
*Bukan sebab ada orang nak produk tu
.
8-Mencari ayat gempak meletup gempak.
*Ayat gempak boleh jadi orang tak beli dengan kita.
*Ayat gempak memang tak wujud dalam copywriting.
*Prospek membeli bukan sebab ayat iklan gempak. Tapi, sebab mesej yang disampaikan kena dengan minat prospek.
.
So apa sebenarnya copywriting? Apa tujuan copywriting ditulis?
.
Ok disini saya kongsi beberapa point untuk anda praktik copywriting yang boleh beri kesan kepada audiens anda.
.
+Tarik perhatian prospek untuk baca iklan anda.
+Pegang perhatian prospek untuk terus baca iklan anda.
+Seru prospek untuk buat tindakan dengan buat pembelian.
No comments:
Post a Comment
Jika anda ada sebarang cadangan,kritikan dan ulasan.Sila sertakan di ruang ini.